chevron_right
Music theme

Music, Economics, and Beyond

arena983 | 4 noviembre, 2020

According to author Stephen J. Dubner, «The smartest thing about the Rolling Stones under Jagger’s leadership is the band’s workmanlike, corporate approach to touring. The economics of pop music include two main revenue streams: record sales and touring profits. Record sales are a) unpredictable; and b) divided up among many parties.

If you learn how to tour efficiently, meanwhile, the profits–including not only ticket sales but also corporate sponsorship, t-shirt sales, etc.,–can be staggering. You can essentially control how much you earn by adding more dates, whereas it’s hard to control how many records you sell.» («Mick Jagger, Profit Maximizer,» Freakonomics Blog, 26 July 2007).

In order to get a handle on the problems brought about by digital media in the music industry, we turn to the data most relied upon by the industry. This data comes through Neilsen SoundScan which operates a system for collecting information and tracking sales. Most relevant to the topic of this column, SoundScan provides the official method for tracking sales of music and music video products throughout the United States and Canada.

The company collects data on a weekly basis and makes it available every Wednesday to subscribers from all facets of the music industry. These include executives of record companies, publishing firms, music retailers, independent promoters, film entertainment producers and distributors, and artist management companies. Because SoundScan provides the sales data used by Billboard, the leading trade magazine, for the creation of its music charts, this role effectively makes SoundScan the official source of sales records in the music industry.

Escrito por arena983

Comentarios

Esta publicación actualmente no tiene comentarios.

Deja un comentario





Frecuencia Arena es una radio que en Enero 1988 comenzaba a demostrar su potencial, fue un proyecto, difícil, pero que después de 34 temporadas podemos decir que no era imposible. Desde los comienzos, nos pusimos como meta destacarnos como una de las principales radios dirigidas al público ABC1 del Partido de la Costa y lo logramos.
A lo largo de estos casi 35 años, Frecuencia Arena ha mantenido una relación de respeto con nuestra audiencia y clientes, que se manifiesta en la calidad de nuestro producto y la forma en que lo ofrecemos. Esta conducta, acompañada por el esfuerzo del trabajo año tras año nos pone como la radio líder cada día; Para esto, contamos con personal idóneo en producción, locución, edición, etc. y así poder tener un producto ágil y dinámico.
Esta es la razón por la que en los últimos 34 años, Frecuencia Arena ha estado en el primer lugar entre las emisoras del Partido de la Costa. Frecuencia Arena es la primera y única radio de Santa Teresita en obtener la Licencia LRI 895 ADJUDICADA POR RESOLUCION COMFER Nº 885 13/06/2001.-

Boletín